Kouča un klienta atbildības koučinga procesā

Kouča un klienta atbildības koučinga procesā

Koučinga procesā gan koučam, gan klientam ir būtiskas un skaidri definētas lomas un atbildības. Veiksmīga sadarbība prasa aktīvu iesaistīšanos, uzticību un atbildību no abām pusēm. Koučs darbojas kā procesa vadītājs, atbalstītājs, aktīvs klausītājs, atbildības turētājs un motivētājs, savukārt klients ir aktīvs dalībnieks, uzņēmējs, pašreflektējošs un atvērts uztvērējs. Tikai kopīgi strādājot, koučs un klients var sasniegt […]

Kouča un klienta atbildības koučinga procesā Read More »

Kouča kompetences pēc tomasa J.Leonarda

Kouča kompetences pēc Tomasa J.Leonarda

Tomass J. Leonards, kuru bieži dēvē par “koučinga tēvu,” izstrādāja pamata kompetences, kas veido efektīvas koučinga prakses pamatu. Šīs kompetences ir izstrādātas, lai vadītu koučus sniegt augstas kvalitātes koučinga pakalpojumus un nodrošināt, ka klienti sasniedz savus vēlamo rezultātus.   Tomasa J. Leonarda izstrādātas pamata koučinga kompetences ir: Atbilstība ētikas vadlīnijām un profesionālajiem standartiem Šī kompetence ietver

Kouča kompetences pēc Tomasa J.Leonarda Read More »

Koučinga filozofija

Koučinga filozofija

Koučinga filozofija balstās uz pārliecību, ka katram cilvēkam ir potenciāls sasniegt savus mērķus un pārvarēt šķēršļus. Koučinga process ir orientēts uz pozitīvu un praktisku pieeju, kas palīdz klientiem atklāt savas spējas, stiprināt pašapziņu un attīstīt nepieciešamās prasmes. Galvenie koučinga filozofijas aspekti ietver: Pašapziņas attīstīšana: Koučinga procesā klienti tiek aicināti izzināt savas vērtības, intereses un stiprās

Koučinga filozofija Read More »

Refleksijas metode

3W metode pašrefleksijai

Pētījumi liecina, ka regulāra refleksijas prakse palielina spēju demonstrēt emocionālo inteliģenci, sociālās prasmes un mācīšanos. Refleksija reizēm ir smags, bet jaudīgs rīks, kas palīdz uzlabot veiktspēju. Tas nav viegli, jo liek godīgi paskatīties uz sevi, savām stiprajām un vājajām pusēm un jomām, kurās nepieciešami uzlabojumi. Refleksijas prakse bieži noved pie pārdomām, mācībām un idejām, ko

3W metode pašrefleksijai Read More »

Klausīšanās prasmes

Klausīšanās Prasmes: Līmeņi, Ieguvumi un Treniņš

Klausīšanās prasme ir viena no vissvarīgākajām komunikācijas prasmēm, kas ļauj mums efektīvi sazināties, saprast un reaģēt uz citiem cilvēkiem. Klausīšanās nav tikai dzirdēšana; tā ietver aktīvu iesaisti un izpratni. Ir vairāki klausīšanās līmeņi, kas atšķiras pēc uzmanības, dziļuma un mērķa. Virspusēja Klausīšanās: Šajā līmenī klausītājs pievērš minimālu uzmanību runātājam, iespējams, vienlaikus nodarbojoties ar citām lietām.

Klausīšanās Prasmes: Līmeņi, Ieguvumi un Treniņš Read More »

Kad koučings nederēs

Kad koučings nederēs?

Koučings ir izaugsmes veicināšanas metode, ar kuras atbalstu cilvēki var ātrāk un efektīvāk sasniegt savus mērķus. Sesijās, atbilstoši klienta definētajai tēmai, koučs piedāvā efektīvākās koučinga jeb izaugsmes vicināšanas tehnikas jautājuma izpētei un rada vidi, kas palīdz veicināt apzinātību un klienta potenciāla atklāšanu, lai klients veiksmīgi virzītos uz priekšu savā ceļā uz mērķa sasniegšanu. Tomēr šī

Kad koučings nederēs? Read More »

Par koučinga asociācijām

Par koučinga asociācijām

Pasaulē ir izveidotas daudzas profesionālas koučinga asociācijas, kuru mērķis ir: -> palīdzēt noteikt un uzturēt koučinga standartus, -> veicināt labu praksi, -> nodrošināt kouču attīstību, uzraudzību un akreditāciju. Tie, kas interesējas par koučingu, bieži jauc skolas un asociācijas, saliekot tās “vienā grozā”, tomēr tā tas nav. -> Skolas nodrošina pašu apmācību procesu un dod zināšanas

Par koučinga asociācijām Read More »

Tomasa Leonarda 28 pievilkšanās principi

Tomasa Leonarda 28 pievilkšanās principi

“Life coaching”  koncepcija un vēsture aizsākās 1980. gados ar Tomasu Leonardu, amerikāņu finanšu plānotāju. Leonards novēroja, ka viņa klienti, lai arī emocionāli stabili un viņiem gandrīz nav nepieciešama terapija, vēlējās no viņa vairāk nekā tikai parastos padomus, kā ieguldīt un nodrošināt savus ienākumus. Viņi vēlējās palīdzību savas dzīves labākā organizēšanā un plānošanā, lai tie var

Tomasa Leonarda 28 pievilkšanās principi Read More »

Start.Stop.Continue.

Metode “Pārstāt, sākt, turpināt”

Metode “Pārstāt, sākt, turpināt” ir organizēts veids, kā sniegt vai saņemt atgriezenisko saiti. Šis modelis lieliski noderēs: Iknedēļas vai ikmēneša komandas sapulcēm kā grupas atgriezeniskā saite par iepriekšējo periodu un vadlīnijas nākamajam (Veido to kā diskusijas atgriezenisko saiti, un tajā piedalās visa komanda, kopīgi veidojot visas 3 sadaļas. Iesaiste sniegs lielāku atbildības izjūtu, un rezultāts

Metode “Pārstāt, sākt, turpināt” Read More »

Kā sevi pasargāt no pārmērīga stresa un izdegšanas darbā

Vebināra ieraksts “Kā sevi pasargāt no pārmērīga stresa un izdegšanas darbā”

Lielākie stresori parasti tiek minēti: pārāk daudz darbu, pienākumu un par maz laika tos izpildīt; nereāli termiņi; pastāvīgas pārmaiņas; darbs bez atpūtas; par daudz sanāksmes; nav vadības atbalsta u.c. Lai cik kompetents, elastīgs un pacietīgs darbinieks, katram ir sava robeža, kad gribas pateikt STOP – tālāk tā vairs nevaru un negribu, bet ir tik daudz

Vebināra ieraksts “Kā sevi pasargāt no pārmērīga stresa un izdegšanas darbā” Read More »

Scroll to Top
Scroll to Top