Evija van der Beek

Kā tikt galā ar stresu?

“Kā tikt galā ar stresu? Kā cīnīties ar stresu? Kā panākt, lai stresa būtu mazāk?”

Šādus jautājumus pēdējā laikā dzirdam bieži. Ikdienā strādājot uzņēmumos un darbiniekiem sniedzot zināšanas par stresa pārvaldību un labbūtību, parasti nonākam pie secinājuma, ka daļa ir, ko paši darbinieki var darīt, daļa – ko uzņēmums. Ņemot vērā, ka aptaujas rezultāti, ko veicu šī gada februāra sākumā, uzrādīja, ka ļoti augsts un augsts stresa līmenis kopā ir 63 %, jāparedz, ka tāpat vien stress pats no sevis neizzudīs un kopā jādomā, kā samazināt stresorus darba vidē un arī personīgajā dzīvē. Ja laicīgi nepamanām un nenovēršam stresorus, var sākties izdegšanas process. Ar pastāvīgu nogurumu, spēku izsīkumu, psihoemocionālām un fizioloģiskām izmaiņām, kas var beigties ar darba nespēju uz kādu laiku.

 

Te dažas idejas, ko darīt, lai samazinātu stresu:

        1. Laicīgi strādāt pie tā, lai veicinātu savu fizisko un emocionālo labbūtību – esošo ieradumu un dzīvesveida pārskatīšana un veselīgu ieradumu ieviešana
        2.  Saprast savus stresa cēloņus – kas tieši darbā vai mājās ir izraisījuši stresu: pārāk lielā slodze; laika trūkums; neskaidrība par darāmo;  konflikti; multitaskings; kāda nepatīkama saruna vai uztraukums par bērnu sekmēm, piemēram. Tad noteikt – ko iespējams ietekmēt un mainīt, ko ne
        3. Meklēt informāciju par stresa pārvaldības iespējām visos līmeņos: fiziskais, mentālais, sociālais, psihoemocionālais un darīt tik, cik reāli iespējams
        4. Veikt sava stresa pārvaldības auditu: ko jau daru un tas palīdz samazināt stresu un kas vēl nepieciešams, kādi resursi tam jau ir, kādi vēl nepieciešami
        5. Laicīgi pamanīt, ja ilgstošs stress jau ietekmējis veselību: parādījušies miega traucējumi; no rīta pieceļoties, nav enerģijas vai visu laiku ir nogurums; biežākas galvassāpes; gremošanas traucējumi vai citi simptomi, kas pirms tam nav bijuši
        6.  Noteikti necīnīties (lai ko tas katram nozīmētu) pret stresu. Ja pret kaut ko cīnāmies, tas patērē daudz enerģijas un labāk to ieguldīt produktīvāk, piemēram, novēršot stresorus
        7. Runāt ar kolēģiem, draugiem – kā viņi tiek galā ar stresu, ko konkrēti dara. Bieži vien viena saruna var rast atklāsmes, kas pašiem neienāk prātā
        8. Meklēt atbilstošos speciālistus, ja ir aizdomas jau par ilgstoša stresa sekām vai izdegšanu.

 

Ja noderētu visus šos jautājumus izpētīt dziļāk un apgūt zināšanas par stresa pārvaldības iespējām un labbūtības veicināšanu, palasiet šeit (https://metacoach.lv/event/labbutibas-un-stresa-parvaldibas-koucings-2022/) informāciju par padziļināto kursu rudenī un piesakieties mācībām. Kursā tiks piedāvātas vairāk kā 30 metodes un 3 mēnešu laikā soli pa solim apgūsiet arī konkrētas metodes, ko uzreiz praktizēsiet, tādējādi jau būs iespēja ieviest jaunus veselīgus ieradumus. Mācību programmā gan speciālisti, kam tas nepieciešams darbā, gan ikviens, kas vēlas uzlabot savu dzīves kvalitāti, varēs apgūt labbūtībai un stresa pārvaldībai nepieciešamās zināšanas un praktiskās metodes.  Ja kādi jautājumi, droši rakstiet man, kursa pasniedzējai Evijai – vanderevija@gmail.com.

 

Lai izdevusies un priecīgu notikumu bagāta vasara!

Evija van der Beek

Labbūtības koučs, supervizore, biznesa un koučinga trenere

Please follow and like us:

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Scroll to Top