Biznesa uzlabošana

5.daļa: Biznesa uzlabošana

Facebook
LinkedIn

(5.daļa no Deivida Frīmentla grāmatas “Komandas motivācija un vadība” apkopojuma – 50 praktiskie padomi!)

Ir grūti visu laiku kaut ko uzlabot, tomēr tas jādara nepārtraukti.


Padoms Realizācijas solis
35. Mācieties pats! Solis 35: Vērsieties apmācību nodaļā un piesakiet motivācijas kursu citu nodaļu darbinieku apmācīšanai. Ja jūsu kompānijā nav tādaas nodaļas, organizējiet mācības pats.
Labākais veids, kā kļūt par ekspertu biznesa attīstīšanā, ir apgūt to kā mācību priekšmetu. Kļūstiet par skolotāju. Nemitīgi jāmācās. Pašmācība palīdzēs sīvā konkurences cīņā izvirzīties priekšgalā. Ja kāds ir izslāpis pēc izglītības, viņa motivācija bieži vien būs tik liela, ka viņš vēlēsies dalīties vērtīgajās zināšanāsar cietiem cilvēkiem. Citu mācīšanas papildu labums ir tas, ka tā liek detalizēti pārskatīt savu domāšanu. Viss, ko jūs esat iemācījies par biznesu, ir vērtīgi. Gādājiet, lai arī citi no tā gūtu labumu.
36. Pamatīgi iepazīstiet komandas dalībniekus! Solis 36: Katru dienu koncentrējieties uzz vienu no savas komandas dalībniekiem, pētiet viņu un mēģiniet noteikt, kas spēj šo cilvēku ieinteresēt. Ņemiet to vērā un tad palīdziet arī citiem cilvēkiem.
Katrs komandas dalībnieks ir jāstudē kā grāmata, jāuzzina par stiprajām un vājajām rakstura iezīmēm, par katras personas raksturu, motivāciju, prasmēm un pieredzi, domām un jūtām, kā arī par attieksmi un pieeju noteiktajām prasībām. Tikai tā var palīdzēt cilvēkiem mācīties un attīstīties. Jo vairāk jūs zināt par cilvēku, jo vieglāk kopā ar viņu strādāt. Uzdodiet daudz jautājumu, lai spētu saprast, kas notiek un kas ir svarīgi. Skataties, novērojiet, jautājiet un pētiet! Nemitīgi meklējiet atbildes uz jautājumiem “Kāpēc viņi tā rīkojās?” vai “Kāpēc viņi to saka?” Vadītājs, kurš cenšas iepazīt un izprast cilvēku, spēj palīdzēt viņam kļūt labākam – ja vien viņš to vēlas – bet, ja cilvēks nevēlas mainīties, tad vadītājs vismaz var mēģināt izprast, kāpēc darbinieks pretojas.
37. Māciet cilvēkus “peldēt dziļumā” Solis 37: Radiet dažas sarežģītas situācijas tiem saviem komandas dalībniekiem, kuros tiešām jūtams potenciāls karjeras augšupejai.
Palīdziet komandas dalībniekiem pierādīt pašiem sev, ka viņi ir spējīgi uz daudz ko vairāk. Ir grūti peldēt seklā vietā. Vēl vairāk, nav iespējams iemācīties peldēt, lasot instrukcijas vai apmeklējot lekcijas. Būtībā tas nozīmē pārbaudīt cilvēka spēju robežas, lai rezultātā viņš kļūtu vēl profesionālāks. Cilvēku iemešana dziļumā ir aizraujoša, un daudziem darbiniekiem tā patīk. Tomēr tā nav piemērota visiem, un nav svarīgi, cik kaismīgi komandas vadītājs tic domai, ka cilvēkiem jādod šī fenomenāla iespēja, – vienmēr būs cilvēki, kurus tas neaizraus, viņi neuzņemsies risku un dos priekšroku mierīgai dzīvei bez satricinājumiem. Cilvēka prāta dziļumu apliecina viņa vēlme pieņemt izaicinājumu, lai gūtu pieredzi.
38. Lolojiet savus darbiniekus! Solis 38: Ja jums vēl  nav uzticības persona, tad izvēlieties kādu, kas jūs uzklausītu un palīdzētu augt un pilnveidoties, nomierinot jūsu saprakto prātu. Attīstiet arī pats sevī uzticības personas iemaņas, lai ceļā uz savu veiksmi varētu parūpēties vēl vismaz par vienu cilveku.
Apņemieties palīdzēt katram komandas dalībniekam augt un pilnveidoties. Visbiežāk mēs neatklājam, kā jūtamies un kāda ir citu cilvēku uzvedības ietekme uz mums. Cenšamies slēpt savu nedrošību, vājības un trūkumus. Paradoksālākais ir tas, ka tieši tās lietas, ko parasti vēlamies slēpt, vajadzētu atklāt, lai tiktu ar tām galā un attīstītos. Mums visiem ir vajadzīgs atbalsts, ja vēlamies panākt progresu. Atklāšanas procesā var rasties iespēja tikt galā ar domām, pirms tās kļūst pārāk destruktīvas. Mums visiem nepieciešams cilvēks, ar kuru dalīties savās šaubās un kurš mums palīdz tikt skaidrībā. Saspringtā situācijā mūsu domāšana kļūst neskaidra un juceklīga, tādēļ ir grūti pieņemt lēmumu.
39. Sūtiet komandas dalībniekus apgūt pieredzi citur! Solis 39: Parūpējieties, lai katrs komandas dalībnieks vismaz divas reizes gadā (papildus viņa kārtējam atvaļinājumam) varētu strādāt kaut kur citur, nevis ierastajā darba vietā. Plānojiet un īstenojiet to tagad.
Atbrīvojiet darbinieku prātu. Nodrošiniet, ka laiku pa laikam viņi neatrodas savā darbadietā. Lietas, kas atkārtojas no dienas dienā, rada vienmuļību, demotivāciju un mazina darba efektivitāti. “Pārmaiņas ir tikpat labas kā atpūta.” Kur var iegūt jaunu pieredzi? Ārzemju ceļojumu saistībā ar jaunu projektu, apmācība ārpus kompānijas vai pat citā nozarē, apmaiņas vizītes ar filiālēm vai departamentiem, vizītes pie klientiem, neformāls pasākums ar savu komandu ārpus ofisa utt. Ja neradīsisiet pārmaiņas, cilvēki pārvērtīsies par robotiem, kas katru dienu mehāniski atkārtos iemācīto. Ikvienu darbinieku laiku pa laikam nepieciešams izraut no ierastās vides un likt viņam saskarties ar jaunām idejām, domām un lietām.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *