Par atgriezeniskās saites nozīmi...

Par atgriezeniskās saites nozīmīgumu…

Atgriezenisko saiti ļoti bieži nenovērtē, kaut vai tas ir ļoti svarīgs mācību procesa posms! Un, kas var būt vēl svarīgāk, tas ir lielisks cilvēku motivācijas rīks!

Slaveno “Hamburgeri” daudzi zin, tomēr atkārtosim:

👉 Kas cilvēkam ir izdevies, ko izdarīja labi un atbilstoši. Konkrēti KAS (pretējā gadījumā tā ir nevis uzslava, bet gan vienkārši kompliments)!

Mērķis: Pareizās darbības / iemaņas nostiprināšana un aicinājums izmantot vēl reiz! (Ja to nedara, tad cilvēks “dzirdēs” tikai “slikto” un, iespējams, nākamreiz neizdarīs to, kas patiesībā viņam izdodas!

👉 Kas tieši cilvēkam nākamreiz ir jāizdara savādāk / labāk? Konkrēti KAS (pretējā gadījumā tā ir nevis korekcija, bet gan vispārējā kritika, kas nedos korektcijas rezultātu)! Ideālā variantā arī KĀ tieši nākamreiz ir jārīkojās / jādara!

Mērķis: Nepieciešamās darbības korekcija.

👉 Nobeiguma pozitīvs uzmundrinājums! Pēdējais solis ir vērsts uz to, lai cilvēkam paliek pozitīvas atmiņas un nākamreiz līdzīgā situācijā cilvēkam nerodās pretestība.

Tips:

📍 “NĒ” personīgai kritikai (posta pašcieņu un pārliecību sevī), piemēram, “Esi absolūti nekāds darbinieks!”

📍 “NĒ” vērtējošiem komentāriem (attiecībā uz darbu – mazāk, tomēr arī iespaido pārliecību sevī), piemēram, “Kas par nederīgu atskaiti!”

📍 “JĀ” aicinājumam uz darbību, pie tam pozitīvi formulētam un detalizētam. Piemēram, “Tava atskaite ir saturīga un detalizēta, tomēr forma un pasniegšana vēl nav to cilvēku līmenī, kam tā ir domāta.”

📍 “JĀ” iniciatīvas došanai. Piemēram, “Ko tu pats domā par savu atskaiti?”

📍 “Divi JĀ” jautājumiem, kas prasa detalizētu aprakstu bez vērtējuma. Piemēram, “Kāds ir atskaites galvenais mērķis? Kādām atskaites vietām ir jāpievērš uzmanība? Kam ir domāta šī atskaite?”

Dodiet atgriezenisko saiti saviem kolēģiem, palīdziet arī sev uzlabojumu un attīstības ceļā!

Ar cieņu,

Laila Snidzāne

Please follow and like us:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top