Atgriezeniskā bulta - tehnika darbam ar metaforiskām kartiņām

Atgriezeniskā bulta – modelis darbam ar metaforiskām kartiņām

Reizēm ir grūti ne tikai ieraudzīt savu mērķi, bet arī iedomāties savu ceļu uz to. Tādos gadījumos palīgā nāk koučinga kartiņas, kas caur metaforu paplašina redzesloku un atver prātu radošumam, savukārt tehnikas struktūra palīdz noturēt uzmanību un nonākt pie rezultāta…

Šīs modelis palīdzēs strukturēt Jūsu sarunu ar klientu un nonākt pie radoša rezultāta, tik sekojiet soļiem..

  • Uzzīmējiet uz papīra bultu un atzīmējiet pozīcijas no 1 līdz 5 kā atzīmēts attēlā – tas vēlāk palīdzēs vieglāk virzīties modelis cauri un arī Jums, ka koučam nevajadzēs iejaukties klienta laukā.
  • Izrunājiet ar klienta viņa koučinga sesijas mērķi un, nepieciešamības gadījumā (ja darbs ar transformāciju kartiņām notiks pirmo reizi) pastāstiet kā tas norisināsies.
  • Palūdziet klientu izvēlēties no kartiņām 5 un izvietot tās uz bultas ar attēliem uz leju, kur 1-ā kartiņa apzīmēs mērķi, 2-ā – iespējamos šķēršļus, 3-ā – resursus, 4-ā – ceļa vidus termiņu un stāvokli, 5-ā – esošo situāciju.
  1. Sāciet pirmo etapu:
  • 1.1. Palūdziet klientam atvērt 1 kartiņu, kas apzīmē mērķi. Ko viņš redz? Kā tā apraksta vēlamo stāvokli? Kāda metafora nāk galvā, kas sasaistās ar mērķi? Kā ieraudzītais saistās ar mērķi? Šai vietai uz bultas ir jāvelta pietiekami daudz laika un jautājumiem no kouča puses jābūt vērstiem uz klienta apzinātības līmeņa celšanu, mērķa paplašināšanu un dziļumu. 
  • 1.2. Pabeidzot darbu pie pirmās kartiņas, palūdziet atvērt otru – iespējamie šķēršļi. Ko viņš redz? Kā ieraudzītais saistās ar mērķi?
  • 1.3. Kartiņa numur 3 – iespējamie resursi. Ko viņš redz? Kā ieraudzītais saistās ar mērķi?
  • 1.4. Atverot kartiņu pie pozīcijas 4, palūdziet klientu aprakstīt ko tas tajā redz attiecībā uz ceļu uz mērķi. Kas tas ir? Kas jau ir mainījies? Ko viņš redz? Kas tā ir par metaforu attiecībā un kopējo mērķi?
  • 1.5. Esošā situācija.Ko viņš redz? Kas notiek šobrīd? Kā tas sasitās ar kopējo mērķi?

2. Pabeidzot pirmo atapu, ir laiks ķerties pie ceļa uz priekšu:

  • 2.5. Kas ir jāizdara šobrīd, kai ceļš var sākties? Kādas ir pirmās lietas, kas būtu jāizdara? Ko klients ir gatavs darīt un no kā neatteiksies? Kā tas iespaido pārējās viņa dzīves sfēras?
  • 2.4. Ir noieta cēla puse, kas vēl ir izdarāms? Papildiniet darbību plānu.
  • 2.3. Kādus papildus resursus klients izmantos? Kādā veidā tos saņems?
  • 2.2. Kā tiks galā ar šķēršļiem? Kas viņam varētu palīdzēt tajā?
  • 2.1. Mērķis ir sasniegts. Palūdziet klientu vēl reiz iedzīvoties vēlamajā stāvoklī – vai kaut kas ir mainījies pēc tam, kad ir zināms ceļš un paveicamo darbu saraksts? Vai klientam ir kādi padomi sev?

Noslēdziet koučinga sesiju, palūdzot klientu padalīties ar iespaidiem un vērtīgākām lietām, ko tas ir ieguvis. Pakopojiet darbības plānu ar konkrētām darbībām un termiņiem.

Tehnikas autore: Laila Snidzāne

Please follow and like us:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *