Koučinga jautājumi par mērķiem

Koučinga jautājumi par mērķiem

Koučings sākas ar mērķa uzstādīšanu un šeit atradīsiet nelielu sarakstu ar jautājumiem – palīgiem mērķu apskatīšanas procesā.

Mērķu meklēšana:

  • “Ko Jūs pieļaujat/ar ko nodarbojaties?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Ko Jūs mīlat?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Kas Jums riebjas?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Kādi ir Jūsu pašreizējie jautājumi?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Kas Jūs tagad moka?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Kas Jūs uzbudina un iedvesmo?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Ko Jūs gribētu par mērķi, ja zinātu, ka nevarēsies noturēties?”
  • “Kas Jums šobrīd visvairāk traucē?”
  • “Kas ir viena/trīs/piecas lietas, ko Jums patiktu darīt pirms nāves?”
  • “Ja Jūs gribētu PILNĪBĀ dzīvot savu dzīvi, kas ir pirmās pārmaiņas, kuras Jūs sāktu veikt?”
  • “Par ko Jūs slepeni ilgojaties?”
  • “Kas šobrīd ir pazudis Jūsu dzīvē?”
  • “Kādas Jūsu dzīves jomas varētu tikt modernizētas vai izkoptas?”
  • “Kas ir tās 3 lietas, kas Jūsu dzīvē dotu vislielākās pārmaiņas?”
  • “Ko Jūs īsti, patiešām gribat?”
  • “Ja Jūs uzdrošinātos to teikt skaļi, ko Jūs darītu savā karjerā/dzīvē?”
  • “Ja Jūs laimētu loterijā, ko Jūs darītu?”
  • “Ja Jūs vispār varētu kaut ko darīt, kāda būtu Jūsu ideālā karjera/dzīve?”
  • “Ja būtu kāds iznākums, ko Jūs slepeni meklējat, kas tas būtu?”
  • “Ko mēs varētu darīt, lai Jūsu dzīvei būtu vislielākā nozīme?”
  • “Kas ir trīs lietas, ko Jūs regulāri darāt, kas Jums nekalpo vai nepalīdz?”
  • “Lai Jūsu dzīve būtu ideāla, kas būtu jāmaina?”
  • “Kādas pārmaiņas Jūs varētu panākt, lai Jūs būtu mierīgāks/klusāks?”
  • “Ja Jūs esat 90 gadus vecs un atskatāties uz savu dzīvi, ko Jūs esat izdarījis, lai justos lepns?”
  • “Kāds ir Jūsu sapnis šajā mūžā?”
  • “Ja Jūs gribētu PILNĪBĀ dzīvot savu dzīvi, kas ir pirmās pārmaiņas, kuras Jūs sāktu veikt?”
  • “Kas būtu noticis 6 mēnešu laikā, ja Jūsu dzīvei/karjerai/biznesam ietu labāk, nekā Jūs būtu varējis sagaidīt?”
  • Un kāpēc nesaspīlēt klientus? “Kā Jūs justos, dubultojot šo mērķi?”

Gada mērķu noteikšana:

  • “Kāds ir Jūsu MOTĪVS tuvākajam gadam – vienā vārdā?”
  • “Kur Jūs gribat būt 10 gados?”
  • Tad: “Ko Jums vajadzētu panākt nākamajā gadā, lai pārliecinātos, ka tas notiek?”
  • “Ko Jūs gribētu VAIRĀK savā dzīvē?”
  • “Ko Jūs savā dzīvē gribētu MAZĀK?”
  • “Ko Jūs dzīvē GRIBAT, bet to nevajag?”
  • “Kas Jums dzīvē IR, bet Jūs to NEGRIBAT?”
  • “Par ko Jūs esat sajūsmā nākamajā gadā?”
  • “Ko Jūs jau zināt, ka vēlaties paveikt nākamajā gadā?”
  • “Kāds ir Jūsu lielākais izaicinājums tuvākā gada laikā?”
  • “Kādas ir Jūsu 3 lielākās prioritātes tuvākajam gadam?”
  • “Ja Jūs nākamajā gadā neko citu nedarīsiet, tad kādas 3 lietas vēl padarīsiet gadu pēc Jūsu panākuma?

Mērķa EKOLOĢIJA:

Labākie mērķi ir norādīti sadaļā Pozitīvi:

  • “Kā lai mēs to padarām par to, uz ko Jūs tiekaties, nevis par kaut ko, no kā Jūs cenšaties attālināties?”
  • “Kā Jūs varat šo mērķi padarīt par pozitīvu apliecinājumu tam, ko Jūs vēlaties sasniegt?”

KĀPĒC” jautājumi:

“Kāpēc?” ir jautājums, no kura mēs mēģinām izvairīties, izņemot saistībā ar mērķiem. Runājot par mērķiem, jo skaidrāks klients ir par to, KĀPĒC viņš vēlas sasniegt mērķi, jo vairāk viņš būs apņēmies to sasniegt.

  • “Cik nopietni Jūs par to runājat?”
  • “Kāpēc Jūs gribat savu mērķi?”
  • “Kāpēc šis mērķis Jums ir svarīgs?”
  • “Kādi ir rezultāti – kas iznāks, kad Jūs sasniegsiet savus mērķus?”
  • “Vai varat iedomāties vēlamo iznākumu? Aprakstiet to man.”
  • “Kā šī mērķa sasniegšana dos labumu Jums? Ja Jūs sasniegtu šo “Kas notiks, kad būsiet sasniedzis savu mērķi?”
  • “Kas Jums ir vissvarīgākais savā mērķī? Kam IR jānotiek?”
  • “Kāpēc izvēlējāties šo mērķi?”
  • “Kādi ir Jūsu nepieciešamie rezultāti?”
  • “Kāds būtu Jūsu ideālais iznākums?”

Cik stipra ir vēlme sasniegt šo mērķi?

  • “Ja Jūs tagad varētu sasniegt šo mērķi, vai Jūs to pieņemtu?” 
  • “Ja Jums būtu šis mērķis, kā Jūs BŪTU atšķiries?”
  • “Vienkārši uz mirkli pieņemsim, ka Jūs varat sasniegt savu mērķi, kā tas ir?”
  • “Cik svarīgi ir mērķi Jums personīgi?” (Katram izmantot skalu 1-10)
  • “Kā šīs pārmaiņas ietekmēs citas Jūsu dzīves jomas?”
  • ” Vai šis mērķis ir tikai Jums?”

Saskaņotība:

  • “Cik svarīgs ir šis mērķis JUMS personīgi?” (Lūdziet saviem klientiem izmantot skalu 1 –10. Lai būtu atbilstība, ideālā gadījumā meklē 8/10 vai vairāk)
  • “Kā šis mērķis atbilst Jūsu vērtībām?”
  • “Vai šis mērķis atbilst Jūsu kopīgajam redzējumam?”
  • “Ko Jūs domājat par šo mērķi? Vai tas sakrīt ar to, kas Jūs esat?”
  • “Kas Jums dzīvē IR ĻOTI svarīgs – vai šis mērķis palīdzēs Jums to sasniegt vairāk?”
  • “Vai mērķi ir tādi, kādus JŪS patiešām vēlaties, vai arī tie ir kaut kas tāds, ko Jūs domājat, ka Jums to VAJADZĒTU vai VAJADZĒTU darīt?” (Ja tas ir NEPIECIEŠAMS, izpētiet, kurā mērķī vai sapnī tas ir)
  • “Kad Jūs domājat par savu mērķi, ko Jūs jūtat?” (Piemēram, ja tā dod viņam dziļu apmierinājuma sajūtu, rāmumu un/vai satraukums tās ir labas zīmes, ka tas ir veselīgs mērķis). Viens lielisks veids, kā pārbaudīt konsekvenci, ir tas, lai klients varētu “izbaudīt” mērķa izpildi un redzēt, kā viņš jūtas un vai viņš to joprojām vēlas.
  • “Aprakstiet, kā Jūsu mērķis/i tiks izpildīts?”
  • “Iedomāsimies uz mirkli, ka Jums ir savs mērķis, kā tas ir? Ko Jūs jūtat? Ko Jūs redzat, dzirdat un sakāt sev?”
  • “Ko šis mērķis/rezultāts ļaus Jums darīt?” Tad jautā: “Kas tas būs?”
  • “Kas atšķiras Jūsu dzīvē, kad Jūsu mērķis ir sasniegts?”
  • “Kāda būtu lielākā ietekme no Jūsu mērķa/u sasniegšanas?”
  • “Iedomājieties, kā Jūs tiksiet galā katru dienu, kad tiks sasniegts mērķis?”
  • “Ko Jūs varētu sev teikt, kad Jūsu mērķis tiks sasniegts?”
  • “Izstāstiet man situāciju, kad Jūsu mērķa sasniegšana būs noderīga?”
  • “Sakiet, kādās citās situācijās un kontekstos Jūsu mērķa sasniegšana būtu noderīga?” (Izveidojiet sarakstu)
  • “Iedomājieties situāciju, kad ir noticis tas, ko Jūs vēlaties. Ko citi par Jums pamanītu?”

Neparedzamie personiskie efekti:

  • “Kādas citas Jūsu dzīves jomas varētu ietekmēt šīs pārmaiņas?”
  • “Kur šis mērķis atbilst Jūsu prioritātēm un pašreizējam dzīvesveidam?”
  • “Kāda ir cena par šo pārmaiņu veikšanu?”
  • Tad jautā: “Vai Jūs esat gatavs maksāt cenu?”
  • “Kā Jūsu dzīve var būt labāka ar šo jauno mērķi?”
  • “Kā Jūsu dzīve var būt sliktāka ar šo jauno mērķi?”
  • “Vai šo mērķi varat sasniegt pats, vai arī Jums nepieciešama citu cilvēku palīdzība?”
  • Tad, ja nepieciešams, “Kas ir jāmaina, lai Jūs pats varētu sasniegt šo mērķi?”

Attiecību ietekme:

  • “Kā rīcība, lai sasniegtu šo mērķi, ietekmēs citus cilvēkus Jūsu dzīvē?”
  • “Kurš gan cits to varētu ietekmēt, ja Jūs sasniegtu šo mērķi?”
  • Tad jautā: “Ko tad, ja viņu reakcija nav tāda, kādu Jūs sagaidāt?”
  • “Kā tas, ko citi domā un jūt, ietekmē, kā JŪS jūtat savu mērķi?”
  • ” Kas varētu būt apbēdināts, ja Jūs sasniegtu šo mērķi?

Mērķu uzlabošana — padarīt tos GUDRUS – SMART:

SMART mērķi ir:

  • Specific – Konkrēti – jo konkrētāks esat, jo vieglāk jūsu mērķis ir sasniedzams
  • Measurable – Izmērāms – tātad Jūs zinat, kad esat to sasniedzis
  • Actionable – Darboties spējīgs – panākumiem ir jābūt savā kontrolē, piemēram, laimēt loteriju nav “GUDRS” mērķis
  • Realistic – Reālistiski – mērķiem jābūt gan izaicinošiem, lai iedvesmotu, gan reālistiskiem, lai gūtu panākumus
  • Time-bound – Laika noteikšana – ir termiņš
  • “Vai Jūs varat izteikt man savu mērķi vienā teikumā?”
  • “Kā Jūs varētu padarīt šo mērķi skaidrāku un izmērāmāku?”
  • “Tieši ko Jūs vēlaties sasniegt ar šo mērķi?”
  • “Kā Jūs zināsiet, ka esat sasniedzis savu mērķi?”
  • “Vai šī mērķa sasniegšana ir tikai Jūsu kontrolē?”
  • “Kā Jūs zināsiet, kad sasniegsiet mērķi?”
  • “Kā Jūs zināsiet, kad nosvinēt savus panākumus?”
  • “Kad Jūs gribētu, lai tā būtu?”
  • “Kā gan kopējo mērķi varētu sadalīt labāk pārvaldāmos apakšmērķos?”
  • “Kāds būtu MINIMĀLAIS/Superērts līmeņa mērķis, ko sasniegt?”
  • “Kāds būtu Jūsu sasniegtais MĒRĶIS/Ideāls līmenis?”
  • “Kāds būtu Jūsu ĀRKĀRTĪGS mērķa līmenis?”
  • “Ar kādu laika grafiku Jūs vēlaties strādāt?”
  • “Ko Jūs darīsiet citādi, kas liecinās, ka esat sasniedzis mērķi?”
  • “Kādus kritērijus Jūs varētu izmantot, lai novērtētu savus panākumus?”

Tulkots no izdevuma “549 POWERFUL COACHING QUESTIONS” The Coaching Tools Company.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *