Kouča kompetences pēc tomasa J.Leonarda

Kouča kompetences pēc Tomasa J.Leonarda

Tomass J. Leonards, kuru bieži dēvē par “koučinga tēvu,” izstrādāja pamata kompetences, kas veido efektīvas koučinga prakses pamatu. Šīs kompetences ir izstrādātas, lai vadītu koučus sniegt augstas kvalitātes koučinga pakalpojumus un nodrošināt, ka klienti sasniedz savus vēlamo rezultātus.  

Tomasa J. Leonarda izstrādātas pamata koučinga kompetences ir:

  1. Atbilstība ētikas vadlīnijām un profesionālajiem standartiem
    • Šī kompetence ietver izpratni un konsekventu koučinga ētikas un standartu piemērošanu. Koučiem ir jārīkojas saskaņā ar profesionālo uzvedības kodeksu, saglabājot integritāti un godīgumu visās mijiedarbībās. Viņiem jārespektē konfidencialitāte, jāatzīst savas ierobežotās spējas un jānovirza klienti pie citiem speciālistiem, kad nepieciešams.
  1. Koučinga līguma noslēgšana
    • Tas ietver skaidru paskaidrošanu, kas ir un kas nav koučings, un skaidras vienošanās noslēgšanu par koučinga procesu. Tas ietver robežu noteikšanu, kouča un klienta lomu un atbildību identificēšanu, kā arī koučinga attiecību mērķu un rezultātu noteikšanu.
  1. Uzticības attiecību veidošana ar klientu
    • Drošas un atbalstošas vides veidošana, pamatojoties uz savstarpēju uzticēšanos un cieņu. Tas ietver patiesu interesi par klienta labbūtībuu, konfidencialitātes uzturēšanu un integritātes un godīguma demonstrēšanu. Koučiem jābūt uzmanīgiem pret klienta emocijām un jāveicina stipras, uz sadarbību vērstas attiecības.
  1. Koučinga klātbūtne
    • Pilnīga klātbūtne un iesaiste sesijās ar klientu. Tas nozīmē būt elastīgam, pārliecinātam un atsaucīgam, pielāgojot savu koučinga stilu, lai atbilstu klienta vajadzībām konkrētajā brīdī. Tas ietver zinātkāri, nevis nosodījumu, un spēju darboties ar stiprām emocijām vai nenoteiktību.
  1. Aktīva klausīšanās
    • Patiesa klienta sacītā uzklausīšana, vārdu nozīmes un pamatemociju un nolūku izpratne. Tas prasa klausīties ārpus vārdiem, uztverot klienta vērtības, uzskatus un cerības. Šī kompetence ietver sprieduma apturēšanu un klausīšanos ar empātiju un atvērtu prātu. Tas nozīmē patiesi dzirdēt klientu, saprast viņa perspektīvu un atspoguļot dzirdēto, lai nodrošinātu skaidrību un izpratni.
  1. Spēcīgu jautājumu uzdošana
    • Jautājumu uzdošana, kas veicina atklājumus, izpratni un rīcību. Spēcīgi jautājumi ir atvērti, domu rosinoši un izaicina klientu domāt dziļāk. Tie palīdz klientam gūt skaidrību, izpētīt jaunas iespējas un virzīties uz saviem mērķiem.
  1. Tieša komunikācija
    • Efektīva un kodolīga komunikācija ar klientiem. Tas ietver skaidrību un tiešumu, vienlaikus saglabājot cieņu. Tas ietver spēju sniegt atgriezenisko saiti, dalīties novērojumos un formulēt atziņas tādā veidā, kas ir viegli saprotams un klientam piemērots.
  1. Izpratnes veidošana
    • Palīdzība klientiem gūt izpratni un izpratni par sevi, savu situāciju un vēlamajām izmaiņām. Tas ietver tādas tehnikas kā refleksija, pārformulēšana un pamata uzskatu un pieņēmumu izpēte. Izpratnes veidošana ļauj klientiem redzēt savu situāciju no jauniem skatpunktiem un dod iespēju veikt izsvērtas izvēles.
  1. Rīcības dizains
    • Kopā ar klientu veidojot konkrētas rīcības, kas virzīs viņus uz mērķiem. Tas ietver iespējamo risinājumu izdomāšanu, iespēju apsvēršanu un konkrētu soļu plānošanu. Koučs palīdz klientam izveidot rīcību plānu, kas atbilst viņu vērtībām un cerībām, un ir reālistisks un sasniedzams.
  1. Plānošana un mērķu izvirzīšana
    • Efektīva koučinga plāna izstrāde un uzturēšana ar klientu. Tas ietver SMART (Specifiski, Mērāmi, Sasniedzami, Atbilstoši, Laika ierobežoti) mērķu izvirzīšanu un ceļveža izveidi, lai tos sasniegtu. Kouči palīdz klientiem sadalīt lielākus mērķus mazākos soļos un sekot viņu progresam.
  1. Progresa un atbildības vadīšana
    • Klienta atbildības par viņu darbībām un mērķiem uzturēšana. Tas ietver regulāru progresa pārskatīšanu, panākumu svinēšanu un izaicinājumu risināšanu. Kouči atbalsta klientus uzturēt apņemšanos pret mērķiem, pielāgot plānus pēc nepieciešamības un nodrošināt, ka viņi konsekventi rīkojas savu vēlamo rezultātu sasniegšanai.
  1. Efektīva komunikācija:
    • Koučs izmanto skaidru un tiešu komunikāciju, lai veicinātu idejas, nodotu atgriezenisko saiti un atbalstu, nodrošinot, ka klients pilnībā saprot koučinga procesu un savu lomu tajā. Tas ietver arī spēju pielāgot saziņas stilu atbilstoši klienta vajadzībām un situācijai.
  1. Mācību un rezultātu veicināšana:
    • Koučs veicina klienta mācīšanos un palīdz klientam sasniegt vēlamo rezultātu, izmantojot efektīvas koučinga tehnikas un stratēģijas. Koučs mudina klientu izpētīt jaunas iespējas un izmantot savas stiprās puses, lai sasniegtu konkrētus mērķus.
  1. Pašvadība:
    • Koučs, vada savas emocijas, uztur profesionālās robežas un nodrošina, ka personīgās problēmas netraucē koučinga attiecībām. Tas ietver arī spēju pašreflektēt un nepārtraukti uzlabot savas profesionālās prasmes un zināšanas.
  1. Intuīcijas attīstīšana:
    • Koučs izmantojot savu intuīciju un instinktu, lai saprastu klienta vajadzības, uzdotu izpratni un iedziļināšanos veicinošus jautājumus un efektīvi vadītu koučinga procesu. Koučs spēj ātri uztvert neredzamās nianses un informāciju, kas palīdz dziļāk izprast klienta situāciju un nodrošināt atbilstošu atbalstu.

Katra no šīm kompetencēm ir būtiska efektīvam koučingam un veicina kopējo koučinga attiecību panākumus, veido efektīvas koučinga prakses pamatu, nodrošinot, ka kouči var sniegt nozīmīgu atbalstu un vadību saviem klientiem.

Gribēsi, lai padalamies ar instrumentiem, kā pilnveidot katru no tām? Padalies komentāros 🙂

 

 

 

Tuvākās koučinga programmas MetaCoach :

Please follow and like us:
Scroll to Top