ERASMUS PLUS project COACHING TECHNICS FOR THE PUBLIC SECTOR AS A TOOL TO IMPROVEMENT OF THE PUBLIC SERVICES
Project No.2020-1-LV01-KA202-077571
Koučinga mācību programma
- Mācību grupa: ~12 cilvēki
- Profesija: vidējā un zemākā līmeņa vadītāji
- Mācību mērķis: iemācīties praktiski izmantot koučinga instrumentus ikdienas darbā ar darbiniekiem un citām struktūrvienībām
- Mācību ilgums: 40 stundas
- Mācību formāts: 5 moduļi + individuālais darbs
Mācību process tiks veidots pa moduļiem par konkrētām tēmām, kas ir balstītas uz aptauju. Katrā modulī ir viena tēma, kas parāda gan pašas tehnikas izmantošanu, gan arī ir praktiskais uzdevums izmēģināt. Mācību procesa laikā, lai mācību grupai būtu atbalsts, katrs dalībnieks izvēlas pāri, ar kuru varēs pārrunāt, kas ir noticis, kas sanācis, kā iet ar koučinga tehnikām. Tas veicinās gan komunikāciju un sadarbību, gan arī radīs drošu atbalstošu vidi. Dalībniekiem būs arī sevis novērošanas lapa, ko var paskatīties un kur būs pieturas punkti, kas jāņem vērā.
Moduļa plāns: Teorijas izklāsts, demo paraugdemonstrējums, praktiskais darbs, diskusija par praktisko darbu un rezultātiem, vienošanās par darāmajām lietām un nākamo tikšanās reizi.
Daži moduļi ir 5 stundas – paredzēts papildus laiks refleksijai, konkrētu gadījumu izskatīšanai, apkopošanai. Katrā modulī ir 30% teorija un 70% praktiskais darbs, lai uzreiz mēģinātu un mācītos konkrētos instrumentus. Starp moduļiem vajadzētu 3-4 nedēļas.
Katram dalībniekam būs iespēja apmeklēt vienu koučinga sesiju ar treneri-kouču par tēmu, kas skar personīgo attīstību un koučinga izpratnes jautājumus.
Tēma | Tēmas izklāsts | Modulis un laiks | Sasniedzamais rezultāts |
GROW | Koučinga pamatmodelis:
– GROW soļi – SMART – prioritātes |
1.modulis
5 stundas |
Spēja nosaukt koučinga modeļus un galvenos soļus
Izpratne par koučinga rīku izmantošanu
|
Individuālais darbs savā darba vietā | 4 stundas | Prasme izmantot vismaz 2 instrumentus | |
Koučinga sesija ar treneri-kouču | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, pilnveide | |
Learning buddy call | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, mācību process darba vietā | |
Atgriezeniskā saite | Atgriezeniskās saites nozīme darba vietā
Atgriezeniskās saites rīki: – Hamburgers – FUKO – U.c. Kā izmantot GROW kā atgriezenisko saiti |
2.modulis
4 stundas |
Spēja identificēt dažādus atgriezeniskās saites rīkus
Izpratne par atgriezeniskās saites nozīmi un kā to var izmantot konkrēti darba vietā Prasme vadīt vismaz 1-2 atgriezeniskās saites rīkus |
Individuālais darbs savā darba vietā | 4 stundas | Prasme izmantot vismaz 2 instrumentus | |
Koučinga sesija ar treneri-kouču | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, pilnveide | |
Learning buddy call | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, mācību process darba vietā | |
Klausīšanās un jautājumu uzdošanas tehnikas | Klausīšanās līmeņi
Jautājumu veidi un to izmantošana GROW un atgriezeniskās saites tehnikas + jautājumi+ klausīšanās |
3.modulis
4 stundas |
Spēja atpazīt dažādos klausīšanās līmeņus
Spēja izveidot atvērtā tipa jautājumus GROW modelim |
Individuālais darbs savā darba vietā | 4 stundas | Prasme uzdot atvērtā tipa jautājumus GROW modelim (vai vēl vienam pēc izvēles) | |
Learning buddy call | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, mācību process darba vietā | |
Komandas motivācijas un koučings | GROW izmantošana komandas darbā
Motivācijas veidi un grupu dinamika Motivācijas veidošana, izmantojot jautājumus un dziļo klausīšanos Atgriezeniskā saite kā motivācijas rīks (Clear leadership) |
4.modulis
5 stundas |
Spēja identificēt un atpazīt grupu dinamikas fāzes savā komandā un arī novērot citās komandās.
Prasme uzdot atvērtā tipa jautājumus kā motivācijas rīkus Pielietot atgriezenisko saiti kā motivācijas rīku |
Individuālais darbs savā darba vietā | 4 stundas | Prasme izmantot vismaz 2 instrumentus | |
Koučinga sesija ar treneri-kouču | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, pilnveide | |
Learning buddy call | 1 stunda | Dalīšanās, atgriezeniskā saite, mācību process darba vietā | |
Prioritāšu noteikšana un sistēmiska pieeja | Prioritāšu noteikšanas tehnikas (kā saprast, kas ir svarīgākais)
Situācijas analīzes tehnikas |
5.modulis
5 stundas |
Apkopojums un sevis novērtējums par koučinga instrumentu izmantošanu
Turpmākā attīstības plāna sagatavošana – kā izmantos vairāk koučinga instrumentus |