Ieva Zaumane

“Trešdienas ar koučiem” – Ieva Zaumane

Vienmēr ir interesanti kā top jauni produkti un šoreiz runājam ar Ievu Zaumani, kas kā atbildi uz vadītāju izaicinājumiem, radīja jaunu instrumentu “Saruna par pārmaiņām”…

Ieva, Tu esi radījusi iekšējās komunikācijas instrumentu “Saruna par pārmaiņām”. Kā nonāci pie  idejas  un paša produkta gala versijas?

Man šo jautājumu ir jautājuši dažādi cilvēki, un, kad uz to bija jāatbild pirmo reizi, sapratu, ka dažkārt dzīvē lietas vienkārši notiek. Idejas un risinājumi kaut kā atnāk pat skaidri neapjaušot, kā tieši tas noticis. Tomēr, atceroties pirmo impulsu, ka vēlos radīt kaut ko reālu, taustāmu, ļoti vērtīgu, tas nāca jau pirms  gadiem, kad Latvijas tirgū pamanīju pirmās korporatīvās spēles un sarunu kartītes. Taču reālu grūdienu šo ideju piepildīt deva divi faktori. Pirmkārt, vadot dažādus pārmaiņu darbseminārus komandām un komunikācijas meistarklases, pamanīju, ka vadītājiem, lai viņi varētu nonākt pie labākās komunikācijas ar darbiniekiem pārmaiņu laikā, pietrūkst zināšanu par to, kas darbiniekiem ir vajadzīgs, lai pieņemtu/adaptētos  pārmaiņās. Vadītājiem bieži vien ir tikai savs personīgais priekšstats par cilvēku problēmjautājumiem un izaicinājumiem pārmaiņu laikā. Savukārt labā komunikācijas vadības prakse  nozīmē, ka  vēstījumus vadītāji veido, pamatojoties uz zināšanām, nevis savu subjektīvu priekšstatu par to, ko darbinieki jūt  un domā. Pamanīju šo kā reālu izaicinājumu, kas liek  iestrēgt efektīvai pārmaiņu komunikācijai. Sajutu, ka ir vajadzīgs risinājums, kas palīdzēs izkustēties no šīs zonas. Un otrs faktors, kas būtiski ietekmēja manu spēju kaut ko tādu radīt, ir kouča sertifikācijas process, kas deva zināšanas par vērtīgiem jautājumiem, sarunas vadīšanas procesu, grupu darbu un radošajām pieejām. Saliekot kopā šīs divas lietas – acīmredzamu problēmu un savas zināšanas un praksi, radās instruments  “Saruna par pārmaiņām”.

 Vai tā nonākšana pie klientiem tieši radikālākajā pārmaiņu brīdī šajā pavasarī bija rūpīgi plānots process?

Instrumentu sāku veidot pagājušā gada nogalē, tas varēja būt novembris. Sākumā šķita, ka viss notiks ļoti ātri un pāris mēnešu laikā man jau būs gatavs produkts. Tātad, plāns bija uz februāri. Taču radošo procesu nekad nevar izplānot pa minūtēm, tāpēc laika grafiks nepielūdzami bīdījās. Beigu beigās tikai februāra vidū saņēmu pirmo testa komplektu. Un demo versijas testēšana dažādās komandās noslēdzās teju ar ārkārtas situācijas izsludināšanu. Tā kā var teikt, ka pašā ārkārtas situācijas pīķī trāpīju nejauši. Tomēr manā izpratnē visam ir savs laiks un vieta, un acīmredzot, šī instrumenta palaišanai bija vajadzīgs tik radikāls konteksts.

Kas šobrīd visbiežāk izmanto šo instrumentu?

Paradoksāli, ka instrumentu radīju, lai pamatā vadības komandas varētu radīt jēgpilnu iekšējās komunikācijas stratēģiju pārmaiņu  laikā, taču redzu, ka instrumentu aktīvi iegādājas kouči un treneri, kas strādā ar grupām un individuāli. Tāpat vēroju, ka vidējā līmeņa vadītāji to iegādājas, lai risinātu pārmaiņu situācijas savās komandās.

Jāatzīst gan, ka man ir sapnis, ka šis instruments ar spēles elementiem, kas palīdz sarunāties un reflektēt par pārmaiņu situācijām, būtu katrā personāla vadītāja instrumentu  plauktā, no kura to var  paņemt ikviens vadītājs, kuram ir  vajadzīgs impulss sarunai par pārmaiņām komandā. Taču apzinos, ka rīks ir jauns produkts  tirgū, un man vēl daudz būs jāstāsta un jārāda tā darbība, lai vadītāji to ieraudzītu kā risinājumu saviem izaicinājumiem. Katrā ziņā, aicinu ikvienu, kuram ir interese par to, kā šis rīks darbojas, sazināties ar mani, jo esmu uzsākusi praksi demonstrēt to  klātienē, ļaujot cilvēkiem iejusties  procesā un izdzīvot tā efektu. Sava veida testa brauciens pirms iegādes! 

Paldies Ievai un, ja jums ir radusies interese, tad vairāk par instrumentu  varat uzzināt http://talkaboutchange.org

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *